CONSCIOUS MAN
23-27 lipca 2025 | PUSZCZA BOLIMOWSKA

en_GBpl_PL
en_GBpl_PL

Witajcie Panowie!

Zgodnie z obietnicą przedstawiamy Wam nasz PRZEWODNIK / POMOCNIK festiwalowy zawierający główne informacje, wskazówki, zasady oraz punkty regulaminu naszego festiwalu. Mamy nadzieję, że rozjaśni on wszystkie kwestie nad którymi się zastanawiacie i jednocześnie pozwoli się odpowiednio przygotować do naszego spotkania. Jeśli nie znajdziecie w nim jakiejś informacji, na której Wam zależy to prosimy o zadawanie pytań w komentarzach pod tym postem, żeby zachować porządek. Widzimy się już za chwilę!

PRZEWODNIK
POMOCNIK CONSCIOUS MAN 2025

1. Całkowity zakaz spożywania i bycia pod wpływem alkoholu, środków odurzających i substancji psychoaktywnych

Punkt pierwszy i najważniejszy:
W trakcie całego festiwalu panuje CAŁKOWITY, BEZWGLĘDNY ZAKAZ SPOŻYWANIA I BYCIA POD WPŁYWEM ALKOHOLU, ŚRODKÓW ODRURZAJĄCYCH I SUBSTANCJI PSYCHOAKTYWNYCH.
Nie będzie żadnych odstępstw od tego punktu regulaminu i w tym roku będzie on bardzo skrupulatnie egzekwowany. Osoby pod wpływem wyżej wymienionych substancji lub posiadające takie substancje będą zmuszone bezwarunkowo i bezpowrotnie opuścić teren naszego festiwalu.

Jeśli nie jesteś w stanie powstrzymać się przez kilka dni od wyżej wymienionych substancji i spotkać się z nami w trzeźwości to widocznie nie jest to jeszcze czas na nasze spotkanie. Jest mnóstwo innych miejsc i wydarzeń, gdzie takie środki są dozwolone, ale nie u nas.

Zależy nam na czystości naszego doświadczenia, na autentycznych spotkaniach, w przytomności, w prawdziwym kontakcie ze sobą i z innymi. Często w trakcie różnego rodzaju procesów dotykamy ważnych, mocnych i czasem delikatnych miejsc w nas samych. Procesy same w sobie potrafią być intensywne i wszelkie wyżej wymienione używki będę tylko przeszkadzać i psuć doświadczenie zarówno Tobie jak i innym. Wystarczy jedna lub kilka osób „pod wpływem" w przestrzeni by zakłócić energię tego co się dzieje.

Tak jak napisaliśmy wcześniej będzie to bezwzględnie egzekwować w tym roku. Na poprzedniej edycji mieliśmy kilka takich poszczególnych przypadków, gdzie podchodziliśmy, tłumaczyliśmy, rozmawialiśmy. W tym roku będziemy się od razu żegnać z takimi osobami. Szanujmy siebie i innych.

Mamy oczy i uszy wszędzie.

Jeśli masz wątpliwość czy jakaś substancja zalicza się do tej kategorii to napisz do nas, a my odpowiemy jak to widzimy.

Tytoniu, papierosów, tabaki, rape to nie dotyczy.

2.  Bramy festiwalu dla uczestników otwieramy w środę 23 lipca o godz. 13:00

BRAMY FESTIWALU DLA UCZESTNIKÓW otwieramy w ŚRODĘ 23 LIPCA o godz. 13.00
Oficjalna Ceremonia Otwarcia będzie miała miejsce w środę 23 lipca o godz. 18:30 jednak już od godz. 13.00 możecie wchodzić na teren, żeby na spokojnie rozstawić namiot i przygotować swoje obozowisko. Wcześniej będą trwały prace przygotowawcze, więc prosimy żeby nie przyjeżdżać wcześniej ponieważ nie będzie możliwości wejścia na teren festiwalu.

3. Wejście na teren festiwalu

WEJŚCIE NA TEREN FESTIWALU

  • • Zostaniecie poproszeni o zaparkowanie auta ściśle wg wytycznych i udanie się do Recepcji w celu zarejestrowania się.
  • • Przygotuj wcześniej bilet w formie scanu (na miejscu mogą być problemy z internetem)
  • • Następnie wybierasz sobie miejsce biwakowania na terenie wyznaczonego Pola Namiotowego
  • • Nie będzie możliwości podjazdu na Pole Namiotowe nawet na sekundkę – wiemy, że w zeszłych 2 latach była, ale w tym już nie ma takiej możliwości
  • • Dostępne będą Strefy Zrzutu Bagaży na bardzo krótki czas ( dopiero po wyborze miejsca biwakowania , podjazd do zrzutu na max 5 min)
  • • Rzeczy na Pole Namiotowe możecie wnieść lub wwieźć swoimi wózkami.
  • • Dostępna będzie ograniczona liczba wózków transportowych do bezpłatnego wypożyczenia na 10 minut za kaucją (jak już będziesz wiedział gdzie będziesz biwakował)
  • • Jeśli masz swój wózek, który możesz Nam pożyczyć na środę i czwartek, to zgłoś się do Koordynatorów Recepcji (Rafała, Murata, Adama lub Marcina – pomarańczowe kamizelki)•
4. Pole namiotowe

POLE NAMIOTOWE:
• W tym roku ze względu na większą ilość uczestników nie ma możliwości wjazdu ( nawet tylko na chwilkę) samochodem na teren pola Namiotowego.
• Samochody sypialne parkują w strefie Kamperów
• Na polu Namiotowym panuje całkowity zakaz rozpalania własnych ognisk, podobnie jak na terenie całego festiwalu
• Dozwolone są turystyczne kuchenki gazowe oraz grille na podstawkach, nie wypalające trawy.

5. Recepcja i zespół bezpieczeństwa

RECEPCJA I ZESPÓŁ BEZPIECZEŃSTWA

Recepcja jest Centrum Rejestracji Gości Festiwalowych, Centrum Informacyjnym i Kontaktu w sprawach Wszelakich oraz Biurem Rzeczy Znalezionych.

Recepcja będzie pracowała w następujących godzinach
Środa 12-23:00
Czwartek 6-20
Piątek 9-20
Sobota 9-20
Niedziela od 9do czasu ceremonii zamknięcia.
Po ceremonii zamknięcia będziemy dostępni w kamizelkach na terenie festiwalu

6. Materiały dla uczestników

Po okazaniu biletu i otrzymaniu festiwalowej opaski uczestnika otrzymacie od nas pakiet wydrukowanych materiałów: Mapę tegorocznej edycji festiwalu, pełny wydrukowany program, przewodnik z głównymi zasadami i wskazówkami BHP jak najlepiej zadbać o siebie w trakcie naszego spotkania.

Nie potrzebujecie sami drukować mapy, programu itd. Ponieważ otrzymacie to wszystko od nas.

7. Parking

Parking nr 1

Wasze auta będą ustawiane na parkingach nr 1 i nr 2.
Prośba aby za każdym razem zajmować tylko wskazaną przez „parkingowego" minimalną liczbę miejsca oraz nie parkować poza strefami.
Auta „sypialne" parkują wyłącznie w Strefie Kamperów.
Nie ma możliwości spania ani rozbijania obozowisk na parkingach.
Stefa Kamperów jest częścią parkingu nr 2, jednak jest strefą dedykowaną noclegom.

Strefa Kamperów i Parking nr 2

Auta „sypialne" parkują w tej strefie.
Kampery parkują wyłącznie w wyznaczonej dedykowanej strefie.
Strefa kamperów nie posiada przyłączy energetycznych, stref zrzutu nieczystości ani wody szarej.
Zasady jak przypadkach biwakowania na dziko.
Obowiązuje absolutny zakaz zanieczyszczania terenu jakimikolwiek ściekami, także pozornie nieszkodliwymi. Od tego jeśli jest to konieczne są kabiny ToyToy

Parking nr 3

Strefa dostępna tylko dla pojazdów z identyfikatorami Organizatora, Zespołu Wolontariuszy, Prelegentów , Służb Obsługi, Technicznych i Serwisowych. Wjazd dla pojazdu Sauny i zaopatrzenia Kantyny Organizatora

8. Sanitariaty

Na terenie festiwalu będą rozstawione serwisowane codziennie kabiny TOY TOY (tutaj prośba o cierpliwość i wyrozumiałość gdy wóz asenizacyjny przyjedzie o 6:30-8rano, przez chwil kilka będzie głośno od pracującej pompy)

Kontenery Sanitarne z prysznicami z ciepłą wodą będą dostępne cały czas.
Ze względu na dużą liczbę uczestników prosimy o sprawność i rozważne korzystanie z wody.

9. Odpady

W miarę możliwości starajmy się produkować jak najmniejszą ilość odpadów, zaś te wynoście na bieżąco do kontenerów dość gęsto rozstawionych w terenie Pola Namiotowego.

Dużą ilość odpadów np. na koniec festiwalu przed wyjazdem prosimy wynosić do Kontenerów Głównych ( lokalizacja na parkingu nr 2)

Odpady z grilli po całkowitym wystudzeniu proszę wynosić wyłącznie w workach na śmieci! Pył z węgla jest trudny do usunięcia bez kompleksowego mycia pojemników.

Wszelkie niedopałki papierosów, pety i inne drobne śmieci również bardzo prosimy o umieszczanie tylko i wyłącznie w koszach na śmieci.

9. Ogień

Na terenie całego festiwalu ogień jest rozpalany tylko w wyznaczanych punktach przez organizatorów i osoby do tego upoważnione
Będziemy mieli jedno główne Ognisko Ceremonialne, które będzie płonęło przez cały czas trwania festiwalu.
Do tego Ognia prosimy o niewrzucania żadnych śmieci, niedopałków, papierów itd. (Dotyczy to również innych ognisk na terenie festiwalu jeśli takie będą)
Ogień Ceremonialny jest Sercem naszego Zgromadzenia i dbamy o niego właśnie jak o Serce.
Będziemy trzymać nasz Ceremonialny Ogień przez cały czas trwania festiwalu. Jeśli ktoś poczuje wołanie może się zgłosić do opiekowania się Ogniem jako Strażnik Ognia przez określony czas.
Zgłosić się można w Strefie Pracy z Drewnem u Puszka lub Maka.

11. Cisza nocna

Cisza nocna obowiązuje od 23:30 – 6:30 rano

Jest to „umowna cisza nocna". W czasie ciszy nocnej na terenie Festiwalu, a w szczególności Pola Namiotowego i Strefy Kamperów prosimy o nie prowadzenie głośnych rozmów, śmiechów, słuchania muzyki na głośnikach, czy robienia innych hałasów.

Po godz. 23.00 nie gramy szczególnie na bębnach djembe, bębnach szamańskich i innych głośnych instrumentach.

Nie jesteśmy festiwalem muzycznym i przy całej intensywności tego co się dzieje w trakcie festiwalu potrzebujemy zadbać o odpoczynek, sen i regenerację. Jeśli nawet nam nie chce się spać to szanujmy taką potrzebę u innych.

W piątek i sobotę o 4 rano rozpoczynają się ceremonie szałasu potu, więc dla osób które zdecydują się w nich wziąć udział, każda godzina snu jest bezcenna.

Z ciszy nocnej wyłączona jest:

praca agregatów prądotwórczych
praca serwismena ToyToy, który to będzie pojawiał się każdego poranka ze swoim wozem asenizacyjnym i wyczarowywał Nam czyste i pachnące kibelki ( 6-7 rano)
ceremonie szałasu potu

12. Agregaty prądotwórcze

Na terenie festiwalu będą pracowały 2 mobilne agregaty prądotwórcze dla potrzeb zasilenia całego naszego festiwalowego miasteczka. Agregaty będą działały cały czas, 24h na dobę. Nie ma możliwości ich wyłączenia i prosimy bardzo nie próbować tego robić ponieważ konsekwencje tego są bardzo poważne dla całej części zaplecza technicznego festiwalu.

Weźcie to pod uwagę przy wyboru miejsca na swój namiot.

14. Stanowisko ratowników medycznych

Stanowisko Ratowników Medycznych będzie obsadzone 24h - 2 doświadczonymi ratownikami dostępnymi dla Was normalnie w godz. 8-22 ( w uzasadnionych przypadkach 24h, jednak dajmy też chłopakom spać i nie budźmy po tabletkę od bólu głowy czy plasterek, o to poproś kolegę z namiotu obok)

W przypadku złego samopoczucia zgłoś się do ratowników lub poproś (przez kolegę) o ich przyjście na miejsce biwakowania.

W przypadku zagrożenia życia i stanów nagłych (bez Wahania! ) Wzbudź Alarm, wezwij Naszych Ratowników, powiadom najbliższych wolontariuszy, którzy wezwą Koordynatorów Bezpieczeństwa Festiwalu.

Karetkę pogotowia jeśli zajdzie taka potrzeba wezwą Ratownicy Medyczni.
Najbliższy Szpital jest w oddalonych o 10 km Skierniewicach

Nasi Ratownicy w najdalszy punkt Festiwalu dotrą w trybie alarmowym w 2-3 minuty lub szybciej.

15. Woda pitna

Na terenie festiwalu mamy ujęcie wody pitnej, z której mogą korzystać bezpłatnie wszyscy uczestnicy spotkania. Woda ma trochę specyficzny, więc jeśli czujesz, że może Ci to przeszkadzać to rekomendujemy zakup zapasu wody w sklepie.

16. Strefa gastro

W trakcie całego festiwalu będzie funkcjonowała rozbudowana strefa gastronomiczna z foodtruckami ze zróżnicowanym menu: dania zarówno wegetariańskie, wegański jak i mięsne. Będzie również możliwość zakupu śniadań, kawy, napojów i owoców.
W strefie gastro teoretycznie można płacić kartą i blikiem, natomiast na miejscu występują problemy z zasięgiem, więc lepiej mieć ze sobą przygotowany zapas gotówki.
Ze względu na ograniczone możliwości elektryczne naszego miejsca, na terenie całego festiwalu nie będzie ogólnego dostępnego miejsca do zagotowania gorącej wody w czajniku. Można gotować sobie wodę dla własnych potrzeb na kuchenkach turystycznych na polu namiotowym.

17. Stacja ładowania telefonów

Na terenie festiwalu będziemy mieli specjalne miejsce do ładowania telefonów. Nasz festiwal jest miejscem życzliwym i bezpiecznym, jednak nie bierzemy odpowiedzialności za pozostawiony tam sprzęt, robisz to własną odpowiedzialność.
W tej strefie nie podłączamy żadnych innych urządzeń elektrycznych np. czajników.

18. Kantyna organizatorów

Kantyna jest wyłączona z pobytu Gości Festiwalu. Kantyna organizatorów świadczy usługi gastronomiczne wyłącznie dla potrzeb ekip Organizatora i jego gości, ekipy Prelegentów, ekipy Wolontariatu, Ratowników Medycznych, ekip logistycznych i technicznych.
Nie ma możliwości ładowania telefonów w tym miejscu poza osobami uprawnionymi /upoważnionymi/ zaproszonymi do przebywania na tym terenie.

19. Zapisy na poszczególne części programu (szałasy potu)

W ramach wejściówki na nasz festiwal możecie dowolnie korzystać ze wszystkich jego punktów programowych bez konieczności dodatkowych zapisów. Ty decydujesz gdzie chcesz być i co Cię przyciąga.
Jedyne zapisy, ze względu na ograniczoną liczbę uczestników, będą prowadzone na ceremonie Szałasu Potu, w dacie i godzinie podanej w programie bezpośrednio u prowadzących daną ceremonię.
Bezpośrednio od prowadzących dowiecie się jak wygląda ceremonia, jak należy się przygotować, o której godzinie się stawić, co ze sobą zabrać itd.
Prosimy o rozważne decyzje i konsekwencje w dotrzymywaniu umowy zapisu, ponieważ jeśli się zapiszecie, a nie przyjdziecie to zabieracie możliwość skorzystania z ceremonii komuś innemu, kto mógłby zająć Wasze miejsce. Szanujmy swoje słowo i siebie nawzajem.
Dokładne instrukcje otrzymacie od prowadzących, jednak ceremonia zaczyna się od momentu rozpalenia ognia, czyli o 4 w nocy. Wszystkie zapisane osoby powinny stawić się wtedy o wyznaczonym czasie. Czas przygotowawczy, kiedy w ogniu rozgrzewają się kamienie jest już częścią ceremonii i jest bardzo ważny do tego co wydarzy się w środku w szałasie. Nie ma możliwości wejścia do szałasu nie uczestnicząc w procesie przygotowawczym.

20. Dodatkowo płatne strefy i usługi

Wyżywienie jest we własnym zakresie, bilet na festiwal nie obejmuje wyżywienia
Usługi i masaże w Strefie Pracy z Ciałem są dodatkowo płatne - cenę ustalasz bezpośrednio z osobą z usług, której chcesz skorzystać
Strefa Wystawców – tak jak przy strefie gastronomicznej dobrze mieć ze sobą gotówkę
Strefa Saunowania – korzystanie i usługi dodatkowo płatne, ustalane na miejscu z osobami opiekującymi się danymi saunami.

21. Co ze sobą zabrać

Namiot, karimata, śpiwór, poduszka do medytacji lub coś do siedzenia, wygodne ubrania, 2-3 ręczniki (jeden do szałasu potu), spodenki kąpielowe, latarkę, coś na komary, własny kubek/butelkę na wodę, naczynia biwakowe, zeszyt i długopis, gotówkę do strefy gastro, coś od deszczu (w razie czego), czapkę lub inne nakrycie głowy.

To taka podstawowa lista przydatnych rzeczy, reszta wedle uznania.
Pamiętajcie, że więcej nie znaczy lepiej.

Informacje

Poniżej prezentujemy wszystkie potrzebne informacje organizacyjne dotyczące festiwalu. Informację te będą aktualizowane.

W cenie biletu na CONSCIOUS MAN otrzymasz:
Udział we wszystkich wykładach, warsztatach, doświadczeniach zawartych w programie

Dostęp do wszystkich stref na terenie festiwalu

Dostęp do pola namiotowego - z własnym namiotem

Miejsce parkingowe

Dostęp do wody pitnej

Dostęp do wybitnej strefy gastro

Nowe wartościowe znajomości

Niezapomniana epicka przygoda

Największe ognisko ceremonialne w tej części wszechświata

Specjalistyczna Wiedza, praktyczne Umiejętności, głębokie Transformacje

Udział w milowym kroku dla ludzkości :)

Dojazd do Zaścianek Babie Lato:

Dojazd na festiwal odbywa się we własnym zakresie.

Jadąc z Łodzi można, zjechać węzłem SKIERNIEWICE/ŁOWICZ (dojazd w 18 minut), pojechać na Łowicz i skręcić w prawo na Nieborów/Bolimów.
Jadąc z Warszawy można, zjechać węzłem WISKITKI (dojazd w 18 minut), pojechać na Sochaczew, skręcić w Aleksandrowie na Nieborów, w Bolimowie na Skierniewice.

Jak dojechać od strony Bolimowa? Na rynku w Bolimowie skręcamy na Skierniewice. Po przejechaniu (wiaduktem nad autostradą) 4,2 km zwalniamy i skręcamy w lewo przed drewnianym drogowskazem „Zaścianek Babie Lato". Nie wolno skręcać wcześniej przy drogowskazie „Ziemiary 0,5". Dalej, żużlową polną drogą, jedziemy w dół do skrzyżowania. Tu skręcamy w prawo. Z oddali zobaczymy drewnianą strzechę i to jest właśnie Tu. Samochód zostawiamy na parkingu.

Bez problemu można dojechać do Zaścianka:

z Płocka (przez Wyszogród, Sochaczew – 81 km)

z Mszczonowa – około 40-30 minut dojazd (przez Skierniewice – 40 km)

Rawy Mazowieckiej (35 km)

Żyrardowa (przez Wiskitki, Aleksandrów – 25 km)

Łowicza (24 km)

Sochaczewa (23 km)

Skierniewice są tuż tuż (10 km)

Jak dojechać od strony Skierniewic? Jedziemy na Sochaczew. Po wjechaniu do lasu mamy jeszcze do pokonania ok. 8 km. Gdy po prawej stronie kończy się ściana wysokich drzew, zwalniamy i po około 250 m. znajduje się drewniany drogowskaz „Zaścianek Babie Lato". Skręcamy w prawo. Dalej, żużlową polną drogą, jedziemy w dół do skrzyżowania. Tu skręcamy w prawo. Z oddali zobaczymy drewnianą strzechę i to jest właśnie Tu. Samochód zostawiamy na parkingu.

Pytania i odpowedzi

Czy można przyjechać z dziećmi?

Zapraszamy młodzież w wieku 12-18 lat tylko pod opieką dorosłego. Bilety w cenie 220 zł znajdziecie pod nazwą "Młoda krew".

Czy można przyjechać z psem?

Nie mamy przewidzianej strefy dla psów i pomimo tego, że kochamy zwięrzęta to lepiej dla nich będzie jak zostaną w domu.

Czy zabrać wydrukowany bilet?

Nie ma takiej potrzeby, wystarczy kod, który możesz mieć w telefonie. Zalecamy pobrać wcześniej bilet, ponieważ może być problem z zasięgiem.

Czy jest parking dla samochodów?

Tak, na terenie festiwalu znajduje się bezpłatny parking dla samochodów osobowych.

Czy można przyjechać kamperem?

Tak, można przyjechać kamperem, jednak nie mamy przygotowanego specjalnego węzła dla kamperów. Kamperem można wjechać na pole namiotowe.

Czy jest miejsce do ładowania telefonów?

Tak, na terenie festiwalu będzie stacja, gdzie będziesz mógł podładować swój telefon

Czy jest pole namiotowe?

Tak, pole namiotowe jest wliczone w cenę biletu.
Trzeba mieć własny namiot.

Czy jest strefa gastronomiczna?

Tak, na terenie festiwalu znajdziesz foodtrucki (vege i non vege), soki, kawę, słodkie przekąski.

Czy jest woda pitna?

Tak, weź proszę ze sobą butelkę.

Co ze sobą zabrać?

Namiot, karimatę, śpiwór, poduszkę do medytacji, wygodne ubrania, 2 ręczniki (jeden do szałasu potu), latarkę, coś na komary, własny kubek/butelkę na wodę, gotówkę do strefy gastro, coś od deszczu (w razie czego), instrumenty.

Jak dojechać na Festiwal?

Szczegółowe informacje jak dojechać znajdziesz tutaj: https://consciousman.pl/informacje/

W jakich godzinach mogę się zjawić?

Uczestników zapraszamy od 23.07 od godziny 13:00.

CLICK TO EDIT
Czy mogę kupić bilet (karnet) przy wejściu na Festiwal?

Nie, nie będzie takiej możliwości.

Czy bilety można zwracać?

Nie przyjmujemy zwrotów, ale możesz przekazać go komuś innemu (nie sprawdzamy tożsamości)

Czy są dostępne bilety weekendowe lub na wybrane dni?

Nie prowadzimy sprzedaży biletów jednodniowych, weekendowych lub na wybrane dni. Widzimy nasz festiwal jako całość i jako proces, gdzie wspólnie z dnia na dzień schodzimy głębiej w doświadczenie oraz w połączenie. Rozumiemy, że z różnych przyczyn nie każdy może być na całym festiwalu. To jest dla nas ok, żebyś przyjechał na tyle ile możesz, jednak bilety dla wszystkich obowiązują takie same.

Czy warsztaty będą tłumaczone?

Większość warsztatów i wykładów będzie prowadzona w języku polskim. Wspólna Haka Maori prowadzona przez Taimana Muo Sing będzie tłumaczona na język polski. 

Czy prowadzone są zapisy na wykłady/warsztaty?

Zapisy będą prowadzone tylko na ceremonię szałasu potów (4 szałasy potów prowadzone w tym samym czasie, przez czterach prowadzących)

secretcats.pl - tworzenie stron internetowych